Een interim opdracht kan zowel betrekkingen hebben op een vervanging als een project, maar is altijd bedoeld als een tijdelijke oplossing. In deze tijdelijke situatie is het voor mij mogelijk als een ‘buitenstaander’ naar uw organisatie te kijken en hier al mijn kennis en ervaring in te zetten om deze tijdelijke situatie maximaal effectief te benutten. Naast mijn financiële kennis breng ik hierbij ook een behoorlijke dosis mensgerichtheid, enthousiasme en communicatieve vaardigheden mee.

Voorbeelden van projecten die ik in de afgelopen jaren heb gerealiseerd:

  • Centralisatie en standaardisatie van het administratieve proces van werkmaatschappijen;
  • Opzetten van tijdige, juiste en volledige managementrapportages;
  • Professionaliseren van de financiële functie, waardoor accountantskosten tot 25% van de oorspronkelijke kosten zijn gereduceerd;
  • Opzetten van de administratieve processen van nieuw opgerichte ondernemingen en integreren van administratieve processen van bestaande, nieuw verworven, ondernemingen;
  • Opzetten  van een nieuwe organisatie, de bijbehorende processen en de benodigde bemensing na een reorganisatie;
  • Risico-analyse bedrijfsprocessen met het inventariseren en optimaliseren van bijbehorende mitigerende maatregelen.